Italiaanse groep Domino/Tommaselli nieuw leven ingeblazen
Dat de Italianen een traditie hebben als onderdelenfabrikant in de off-roadsport is een understatement maar eentje heeft nu een nieuwe adem gevonden. Dat is het bedrijf Tommaselli die aftermarket onderdelen onder die naam verkoopt maar ook onder de merknaam Domino. Wie herinnert zich niet de zalige zachte handvatten van het merk Domino?
De handvatten van het merk waren erg geliefd in motorcrossmiddens vanwege hun zachte en kwalitatieve grip. Jaren geleden omschreef een rijder in het rennerspark het verschil als volgt: een OEM handvat vergeleek hij met een mannenborst, de zachte Domino’s met een …… jawel.
Welnu, de producten van Domino bleven altijd verkrijgbaar maar nu waait er een nieuwe wind door het bedrijf. Ze bestaan al 70 jaar en werden 8 jaar geleden onder de vlag van Tommaselli gebracht. Het merk is wereldwijd verkrijgbaar in 40 landen en dat aantal blijft groeien.
Tommaselli en Domino vervaardigen handvatten, gashendels, sturen, rem- en koppelingshendels, kabels, elektrische schakelaars en elektronische gashendels voor de On Road markt. Erg leuk is de zet van Tommaselli om als één van de weinige fabrikanten wereldwijd sturen te maken voor oude crossmotoren. Ze hebben zelfs acht verschillende modellen in de aanbieding.
En dan zijn er natuurlijk die zalige handvatten. Domino verkoopt ze in maar liefst 48 verschillende modellen. Iedereen zal er zijn gading vinden en ook de vintage crossers worden weer op hun wenken bediend.
Ook heel leuk zijn die kleine onderdelen die gelinkt zijn aan de onderdelen hierboven beschreven. We bedoelen de stelschroefjes, de rubbertjes, de barpads, de stuurmousses, de bewegende delen in een gashendel, de stuurbevestiging etc.
In België worden de producten van Domino en Tommaselli verdeelt door Off Road Action in Herk-De-Stad. Dit is hun website. In Nederland is dat Hoco Parts in Barneveld.
Uw reacties
More MX Vintage news
VIDEO: Jean-Michel Bayle wint het WK 125cc van 1988
Het WK 125cc van 1988 start met een verrassing van formaat want Georges Jobé stapt van de 500cc naar de 125cc-klasse om zo te proberen de eerste motorcrosser te worden …Trophée 875: Een zeer positieve eerste inschrijvingsronde!
Het is alweer twee weken geleden sinds de start van de inschrijvingen voor nationale teams en individuele rijders die van plan zijn deel te nemen aan het vlaggenschip Belgian-Oldtimer Motocross …Entraînement supplémentaire réservé aux motos oldtimers à Genk le jeudi 4 avril
Une légende raconte qu’un célèbre philosophe/joueur de football a dit un jour : “Chaque inconvénient a son avantage”. Eh bien, ce célèbre dicton s’applique au moins à l’annulation de la …Kleinhau: Entraînement des Oldtimers samedi prochain 30 mars
La première manche de notre Championnat de Belgique de Motocross Oldtimers (BOTC), qui devait se dérouler à Lummen samedi 30 mars, est littéralement tombée à l’eau. Mais à toute déception, …Extra oldtimertraining op donderdag 4 april in Genk
Een beroemde filosoof/voetballer zei ooit: Elk nadeel heb se voordeel”. Die bekende uitspraak geldt zeker voor de afgelasting van de eerste proef van het Belgisch kampioenschap oldtimercross. Hoe spijtig ook, …