Seizoen 2015 Maico MX Team Transverhaegen.

Seizoen 2015 Maico MX Team Transverhaegen.
Decrease Font Size Increase Font Size Taille du texte Imprimer

In de oldtimercrosscompetitie gaat het er best professioneel aan toe dezer dagen.  Eddy Nuyts bracht ons een seizoenoverzicht van het alom bekende “Maico MX Team Transverhaegen”.  Het team bestaat uit Maico-piloten die al jaren prijzen pakken in de Belgische kampioenschappen.  Hieronder een overzicht van 2015.

SEIZOEN 2015 MAICO MX TEAM TRANSVERHAEGEN

De tijd vliegt. Het seizoen MX 2015 voor de oldtimers is weer voorbij. Het Maico MX Team Transverhaegen was er onder leiding van bezieler en manager Walter Verhaegen ook bij met volgende rijders: Adamandopoulos Jani nr 75 Twin Shocks -50 j, Driessen Peter nr 6 Twin Shocks -50j, Nuyts Eddy nr 34 Twin Shocks +50j, Nuyts Kenny nr 4 Pré 77 – 55j en de alom bekende Van Den Broeck Ivan nr 7 Pré 77 +55.

De rijders namen met hun perfect gerestaureerde Maico’s deel in de Belgische oldtimer wedstrijden georganiseerd door BOTC (Belgian Old Timer Championship), het Eurovintage Championship met wedstrijden in Frasnes(B), Den Dungen (NL) en Koningshooikt (B) en de VETS MXDN in Farleigh Castle in Groot-Brittannië.

De Maico’s uit de jaren 1970/1980 netjes voorzien van de stickers met reclame voor de sponsors en de rijders in hun rood-gele outfit van 2015 vielen op in het deelnemersveld. Door goede contacten en de prima verzorging van de publiciteit verkreeg Walter Verhaegen opnieuw de medewerking van volgende sponsors voor de ondersteuning in 2015: TRANSVERHAEGEN, DENICOL LUBRICANTS, BEKO, LUBACO BANDEN, GREGOOR IVECO, GG DESIGN, TWIN AIR FILTERS, BENEPARTS bvba Truck & Trailer Parts.

Het seizoen verliep jammer genoeg niet naar wens voor een aantal rijders, met zelfs enkele ernstige kwetsuren tot gevolg. Hieronder een overzicht van het voorbije seizoen.

Verhaegen Walter Leeftijd 63 jaar en de teammanager. Hij had de voorbereiding met o.a. de kledij, de sponsorstickers en steun voor de rijders weer helemaal in orde gebracht. Puik werk. In naam van de rijders een gemeende en hartelijke dank aan Walter en ook aan zijn echtgenote Ingrid. Zij waren er bij op alle wedstrijden om hun rijders te helpen en voor het aangename gezelschap.

Adamandopoulos Jani, startnummer 75 Nog voor het seizoen begon had hij bij een motortraining motorpech. Om toch wat rijtijd in de armen en benen te hebben, ging hij nog een laatste keer trainen de week voor de eerste wedstrijd, begin april. En toen sloeg het noodlot toe. Bij een een niet zo erge val geraakte Jani met zijn been op een ongelukkige wijze geklemd onder de motor. Gevolg een scheenbeenbreuk en een operatie was noodzakelijk. Dan volgde een maandenlange revalidatie. Pas op het einde van het seizoen kon hij terug starten in enkele wedstrijden en was het zoeken naar het motorgevoel en vertrouwen wat de laatste cross terug leek te komen. Hopelijk meer geluk in 2016.

Van Den Broeck Ivan, startnummer 7 Ondertussen 61 jaar en we hoeven hem aan crossend België en zelfs internationaal niet meer voor te stellen. Ivan was na een maandenlange afwezigheid in 2014 vanwege medische redenen, terug present in 2015. Aan snelheid en wilskracht had hij niets ingeboet en de eerste wedstrijden reed hij als vanouds weer vooraan. Hij was op weg naar een succesvolle campagne. In Ranst was hij zelfs te sterk voor zijn motor want de eerste reeks sprong hij zijn kader doormidden. De tweede reeks met de reserve motor werd toch weer gewonnen. Kwam dan de wedstrijd in Moresnet eind mei. De eerste reeks gewonnen. Maar in de start van de tweede reeks ging het mis en Ivan kwam zeer zwaar ten val. Hij was een aantal minuten buiten bewustzijn. Verdict: een zware hersenschudding, gebroken ribben en een zwaar gekneuse pols. Vrij vlug daarna besloot Ivan te stoppen met motorcross. Eens hij terug op de been was is hij wel nog op alle wedstrijden komen supporteren. Hij vergezelde het team zelfs naar Farleigh Castle, echter niet als rijder. Hij werd daar samen met andere grote namen uit de motorcrossgeschiedenis gehuldigd voor zijn jarenlange GP carrière en reed een ereronde op het circuit. Daar heeft hij nog veel van genoten. Hij wordt wel gemist in het deelnemersveld. Een attractie minder op de BOTC wedstrijden spijtig genoeg.

Driessen Peter, startnummer 6 Woont in Nederland maar rijdt dus voornamelijk in België. Leeftijd 46 jaar. Peter reed de eerste helft van het seizoen steeds aan de kop bij de Twin Shocks. Had vele wedstrijden gewonnen en stond ook tweede in het Eurovintage Championship na 1 wedstrijd. Door omstandigheden moest Peter halfweg in de maand juni echter de handdoek (voorlopig) in de ring gooien. Pas op het einde van het seizoen reed hij terug mee en de laatste 2 wedstrijden werden als vanouds weer gewonnen.

Nuyts Kenny, startnummer 4 Zoon van Eddy, 32 jaar en nooit competitie gereden. Wegens een druk werkschema met veel weekendwerk en ook renovatiewerken aan zijn toekomstig huis, reed Kenny slechts een beperkt aantal wedstrijden. Hij leek wel een goed ritme te pakken te hebben en leverde enkele geanimeerde “battles” met zijn strijdmakkers. Jammer genoeg ging een prachtige podiumplaats voor eigen volk in Pulderbos verloren door mechanische pech.

Nuyts Eddy 60 jaar ondertussen. Kon het seizoen in tegenstelling tot de teamgenoten normaal afwerken. Won verschillende wedstrijden en werd Belgisch kampioen bij de Twin Shocks +50 j. In het Eurovintage Championship werd een 2de plaats behaald. Nam ook deel aan de prestigieuze VETS MXDN in Farleigh Castle bij de Twin Shocks +50j. Drie goede reeksen met een 6-7-7 resultaat, maar in de 3de manche op zondag ging het mis door een aanrijding en val in de start waardoor hij werd uitgeschakeld. Ondanks wat kwetsuren ten gevolge daarvan werden de laatste crossen normaal afgewerkt.

In naam van het Maico MX Team Transverhaegen en van de rijders danken wij alle sponsors voor hun steun aan het team en alle supporters en symphatisanten voor hun aanwezigheid op de wedstrijden. Tot in 2016 bij leven en welzijn.

Eddy Nuyts

Uw reacties

More MX Vintage news

  • Save The MX-Tracks – In Depth Interview

    Save The MX-Tracks – In Depth Interview

    Maak kennis met de gezichten achter ‘Save the MX-Tracks’ – met hun acties strijden zij voor het behoud van onze geliefde motorcross circuits. In dit exclusieve interview delen ze hun inspirerende …
  • Mark Faber sprak met Brad Lackey

    Mark Faber sprak met Brad Lackey

    De Amerikaanse motorcrosslegende Brad Lackey onthult zijn Europese avontuur en leven na zijn actieve racecarrière. Mark Faber vuurde een aantal vragen af op “Bad Brad”. De antwoorden kan je hieronder …
  • Een portret van Eric Hubin

    Een portret van Eric Hubin

    Vorige week zou hij zijn 41e verjaardag vieren… Een eerbetoon aan Eric Hubin, AMPL en FMB motorcrosser en enduro rijder uit België, geboren op 18 april 1983 in Luik. Eric …
  • Beach Race by Night op Loon Plage met oldtimers

    Beach Race by Night op Loon Plage met oldtimers

    De motoclub MX Chrono de Loon Plage organiseert aanstaande zaterdag 27 april de “Dubreu Beach Race by Night”. Het is de eerste zandmotorcrosswedstrijd die ‘s nachts wordt gehouden! Voor de gelegenheid …
  • VIDEO: Marcus Hansson wint op de Citadel van Namen

    VIDEO: Marcus Hansson wint op de Citadel van Namen

    Het is 7 augustus 1994 en Jacky Martens strijd voor de wereldtitel 500cc tegen de Zweed Marcus Hansson. Ook Joël Smets doet mee voor de titel en zit dat jaar …