Zo kom je aan een VMCF-vergunning voor de oldtimercross van 2021

Zo kom je aan een VMCF-vergunning voor de oldtimercross van 2021
Decrease Font Size Increase Font Size Taille du texte Imprimer

Om dit jaar snel te vergeten blikken we vooruit naar 2021 dat zich alleszins beter aankondigt. De vaccins tegen het coronavirus gaan ervoor zorgen dat we volgend jaar met kleine stappen naar een normaal leven kunnen weerkeren. En daar hoort een motorcrossvergunning voor het BK Oldtimercross bij.

Heel wat oldtimerpiloten hadden hunnen vergunning reeds in orde gebracht toen in maart het virus uitbrak in ons land. Er werd geen enkele BOTC-wedstrijd gereden waardoor er beslist werd dat deze vergunningen ook in 2021 geldig zouden zijn. U kan dus eenvoudigweg uw vergunning overzetten naar 2021. De verzekeringsmaatschappij van de VMCF bevestigde ons dat de vergunning van 2020 wordt overgedragen naar 2021.

Omwille van de kosten gedragen voor verzekering en andere vaste kosten, dient een bijdrage van 50€ betaald te worden voor de geldigheid van de vergunning voor 2021. Ter verduidelijking: dit is een beslissing waar de BOTC-werkgroep geen invloed op heeft. Als je dus een oldtimercrossvergunning 2020 had, dan betaal je 50€ voor je vergunning in 2021. Gelieve een nieuwe vergunningsaanvraag (inclusief nieuw doktersattest) samen met een kopie van je federatiepasje 2020 op te sturen en de bijdrage van 50€ te storten. Het document om in te vullen kan je hier downloaden.

Had je in 2020 nog geen vergunning afgesloten bij de VMCF dan dien je een nieuwe aan te vragen door hetzelfde bovenstaand document in te vullen en 190€ te betalen.

De vergunningen dienen betaald te worden op rekeningnummer: BE58 6528 2304 4779 met vermelding van naam en categorie/nr. De ingevulde vergunningsaanvraag stuur je naar Martin Roels, P. Christiaansstraat 42, 9290 Berlare.

Uw reacties

More MX Vintage news

  • FOTO: de namiddagsessie in Genk

    FOTO: de namiddagsessie in Genk

    Na de foto’s van de vintagecrossers die voormiddag aan het werk waren op de Horensbergdam in Genk is het nu tijd voor die van de “late shift”. Ook nu was …
  • Techniek: zo conserveer je een tweetakt uitlaat

    Techniek: zo conserveer je een tweetakt uitlaat

    Sommige tweetakt-uitlaten zijn ware kunstwerkjes. De plaatstalen pijp wordt stukje per stukje via vakkundig laswerk aan elkaar gemaakt. Deze uitlaten zijn dan ook vaak een “eyecatcher” op een tweetaktcrosser. Maar …
  • FOTO: de voormiddagsessie in Genk

    FOTO: de voormiddagsessie in Genk

    De tweede oldtimertraining van het jaar was een megasucces. De inschrijvingen gingen zo hard dat de plekjes snel bezet waren. AMC Genk, AMC Bolderberg en MXVintage zetten samen hun schouders …
  • Inschrijving internationale vintage motocross Lugnorre geopend

    Inschrijving internationale vintage motocross Lugnorre geopend

    De Zwitserse motorclub MC Vully moest net als zovelen vorig jaar de handdoek in de ring gooien door de coronacrisis. In 2021 is er echter weer hoop op een min …
  • Ook dit jaar geen Flutlicht motocross in Kleinhau

    Ook dit jaar geen Flutlicht motocross in Kleinhau

    Voor het tweede jaar op rij moet MSC Kleinhau de handdoek in de ring gooien en kunnen ze geen Flutlichtcross organiseren. Andermaal doet het vermaledijde virus de zo roemruchte vintage …