BOTC: Cilinderinhoud 125cc. Wat mag en wat mag niet?

BOTC: Cilinderinhoud 125cc. Wat mag en wat mag niet?
Decrease Font Size Increase Font Size Taille du texte Imprimer

Vanaf de eerste wedstrijd voor het Belgisch kampioenschap oldtimercross gelden er nieuwe regels voor de 125cc klasse. De cilinderinhoud van deze machines wordt verplicht beperkt tot 125cc. Voorheen was dat maximaal 175cc maar dat is voortaan verboden. De technische commissie van de BOTC-werkgroep heeft een lijst gemaakt met de gangbare merken in deze klasse en de bijbehorende boring en slag.

De lijst bevat naast de toegelaten afmetingen voor de 125cc klasse ook een lijst van motortypes en hun boring/slag die niet meer zijn toegelaten. Beide lijsten zijn niet definitief, er kunnen altijd gegevens toegevoegd worden. Deze documenten kan u altijd raadplegen op de BOTC-pagina van MXVintage.

Toegelaten motoren met boring en slag.

Merk Alésage/boring Course/slag
Ancillotti CR H2 125 54 54
Aprilia MX125 54 54
Aspes Hopi 125 54 53,8
Beta CR125 54 54
BPS RS125 (Rotax) 54 54
Bultaco Pursang 125
Cagiva MXR125 56 50,6
Can-Am CR125 (Rotax) 54 54
Derbi Panther 125 54 54
Fantic RC125 55,2 52
Gilera MC125 54 53,6
Hercules GSB 125 (Sachs) 54 54
Honda CR125 55,5 50,7
Husqvarna CR125 55 52
Kawasaki KX 56 50,6
Kramer MC125 (Rotax) 54 54
Kram-It MC125 (Rotax) 54 54
KTM RV125 54 54
Maico MC125 54 54
Monark MX125 (Sachs) 54 54
Montesa VF/VE 125 54 54
Portal Master 125 (Rotax) 54 54
Puch MC125 (Rotax) 54 54
Sachs Nauder 125 (Sachs) 54 54
Simonini Mustang 125 54 54
Suzuki RM125 54 54
SWM RS125 (Rotax) 54 54
TGM MC125 54 54
TM MX125
Villa MX125 54 54
Yamaha YZ125 56 50
Zündapp MC125 54 54

 

Verboden motoren met boring en slag.

Merk Alésage/boring Course/slag
Husqvarna 175cc 64,5 52
Kawasaki KDX200 66 58
KTM 175cc 63,5 54
Rotax 175cc 63 56
Sachs 175cc 63,5 56
Suzuki PE175 62 57
Yamaha IT/DTMX 175 66 50
Yamaha IT/DTMX Blaster 200cc 66 57

Uw reacties

More MX Vintage news