Extra trainingsmogelijkheid voor oldtimers in Hélécine!

Extra trainingsmogelijkheid voor oldtimers in Hélécine!
Decrease Font Size Increase Font Size Taille du texte Imprimer

Update! Deze training is volzet!

Nu er momenteel geen competitie voor oldtimercrossers mogelijk is worden er her en der initiatieven uit de grond gestampt om deze piloten toch wat alternatieven te kunnen aanbieden. Zo kregen we intussen een akkoord met het circuit in Hélécine om er een training te organiseren specifiek voor oldtimers.

Hélécine ligt op een boogscheut van de taalgrens tussen Tienen en Hannuit. Het circuit ligt in het Waals gewest waardoor er andere regels rond het coronavirus gelden dan in Vlaanderen. Dat moeten we toch even benadrukken dat u grondig de regels doorneemt voor dat u zich inschrijft. De Oldtimertraining zal doorgaan op donderdag 2 juli in de namiddag tussen 13u en 18u.

De regels die u in acht dient te nemen:

  • Er wordt geen begeleider toegelaten. Met andere woorden: de piloten komen zonder begeleider naar het circuit.
  • De begeleiders die toch meekomen worden gedurende de “volledige” training verplicht ingezet om te vlaggen langs de omloop.
  • U bent verplicht om een kopie te nemen van uw identiteitskaart en deze af te geven bij de inschrijving. Neem ook zelf een balpen mee om de inschrijvingen vlot te laten verlopen.
  • U wordt geadviseerd een mondmasker te dragen wanneer u niet op de motor zit.
  • U betaald 20€ om te kunnen trainen. Gelieve deze gepast en in cash te overhandigen.
  • In het rennerspark zijn samenscholingen ten strengste verboden.
  • De oldtimertraining zijn er voor motoren gebouwd tot 31 december 1994.
  • Er wordt een maximum van 60 piloten toegelaten voor deze training en er mogen maximaal 20 piloten tegelijk op het circuit aanwezig zijn.
  • De kantine zal gesloten zijn en u bent verplicht om uw afval terug mee te nemen.
  • Bij aankomst op het terrein, gelieve de instructies te volgen.
  • De slagboom aan de ingang van het circuit zal geopend zijn tussen 11u45u en 12u45.
  • Pitbikes zijn verboden om te gebruiken.

U kan zich inschrijven door een e-mail te zenden naar info@mxvintage.be met de vermelding van uw naam, voornaam, gsm-nummer, merk en type motor. U kan geen meerdere personen tegelijk inschrijven. Onvolledige inschrijvingen worden onherroepelijk verwijderd. U krijgt een bevestiging per e-mail van uw inschrijving. Ook degene die niet ingeschreven zijn krijgen een bericht van ons.

Uw reacties

More MX Vintage news

  • Het nieuwe boek over Dave Bickers heet “Unscrambled”

    Het nieuwe boek over Dave Bickers heet “Unscrambled”

    We schrijven begin 1960 als ene Dave Bickers in zijn uppie het kanaal oversteekt. Het oorspronkelijke plan was om dat in het kielzog van zijn leermeester; Brian Stonebridge (waarvan de …
  • VIDEO: De korte maar erg succesvolle geschiedenis van Husaberg

    VIDEO: De korte maar erg succesvolle geschiedenis van Husaberg

    Na de overname van het Zweedse merk Husqvarna door Cagiva in 1986 begonnen enkele oud-medewerkers onder leiding van fabrieksrijder Thomas Gustavsson en technicus Urban Larsson hun eigen enduromerk. Het merk Husaberg was geboren.  Al snel werden er …
  • BOTC: De tussenstand van het BK oldtimercross na Moresnet

    BOTC: De tussenstand van het BK oldtimercross na Moresnet

    Het Belgisch kampioenschap oldtimercross is drie wedstrijden ver. De optelsom is gemaakt na de wedstrijden in Gierle, Lummen en Moresnet. De volgende wedstrijd voor dit kampioenschap zal gereden worden op …
  • Un portrait de Eddy Seel

    Un portrait de Eddy Seel

    Eddy Seel, pilote belge d’enduro, de motocross et de supermotard, est né le 23 avril 1970 à Verviers. Eddy Seel a commencé le motocross en 1975 et a fait ses …
  • Crossen in de achtertuin van Liam Everts?

    Crossen in de achtertuin van Liam Everts?

    Wat als… KTM fabrieksrijder Liam Everts je uitnodigt in Lummen om samen te crossen in zijn achtertuin? Schrijf je nu in voor Red Bull Backyard Sessions en wie weet knal …