Talkessel Classics Teutschenthal: veel Belgen op het podium!

Talkessel Classics Teutschenthal: veel Belgen op het podium!
Decrease Font Size Increase Font Size Taille du texte Imprimer

In deze coronatijden is de Talkessel Classics een van de weinige internationale vintagewedstrijden. Daarom was het uitkijken naar de race op het MXGP-circuit van Teutschenthal waar nogal wat Belgen en Nederlanders waren ingeschreven voor de jaarlijkse “clash” in het oosten van Duitsland.

Ronny Lambrechts (Team OVI) werd vierde bij de Twinshocks

De weergoden waren net als vorig jaar in een slechte bui want gisteren in de ochtend viel het water met bakken uit de hemel. Zelfs toen de trainingen bezig waren bleef het regenen maar nadien brak de zon erdoor zodat de reeksen konden doorgaan. De omloop bleef er natuurlijk verraderlijk bijliggen maar daar kicken deze vintagecrossers op. De reeks Classics -50 en Twinshocks -50 werden samengevoegd maar apart geklasseerd. Zo zie je in de resultaten op Mylaps dat Marco Martens een vierde plek kon bemachtigen in de eindstand. Zijn OVI-teammaatje Ronny Lambrechts deed identiek hetzelfde en werd ook vierde bij de Twinshocks. Bij de Classics won Steffen Teubner. De winst bij de Twinshocks was voor Tino Eißner.

OVI-piloot Marco Martens vierde in Teutschenthal

Bij de Classics +50 won Wilhelm Lutz beide reeksen voor Peter van de Nieuwenhof. Wim Kroon werd tiende in de eindrang. In de reeks Evo 3 werd Alwin Takman derde, Hij moest Tom Oster en Erik Jette voorlaten in de eindstand. Sebastian Paasch won beide reeksen in de klasse EVO2. In deze reeks waren er geen Belgen en Nederlanders actief. In de klasse met oudste Evo-piloten was het Richard van Drooge die één puntje meer wist te scoren dan Suzuki-piloot Danny Scheers. Hij werd tweede in de eindstand en was zo ook de beste Belg in Teutschenthal. Ludo Swaans werd mooi zesde in deze reeks. Alle resultaten kan je bekijken via Mylaps. Later volgen er nog foto’s van onze fotograaf ter plaatse.

Foto’s: Jos Beerden en Richard van Drooge

Uw reacties

More MX Vintage news