Techniek: noodreparatie van een koppelingsdeksel
De motorblokbehuizing van onze cross- en Enduromachines zijn gemaakt van een legering van aluminium en magnesium. Een verloren gelopen steen kan tijdens een rit zomaar een gat slaan in het motorblok. Is dat het geval met het ontstekings- of koppelingsdeksel dan kan je een noodreparatie uitvoeren. Daarvoor heb je best altijd een tube kneedbaar metaal bij je.
Kneedbaar metaal is een soort klei met een kern van verharder. Het is een twee-componenten massa waarmee je snel metalen voorwerpen kan herstellen. Let op, dit is geen definitieve herstelling. In de onderstaande video zie je hoe het gat in een koppelingsdeksel wordt gedicht om de rit verder te kunnen zetten. Bij thuiskomst vervang je best het deksel. Maar het tubetje kneedbaar metaal moet eigenlijk in de gereedschapskist liggen van elke motorrijder.
Uw reacties
More MX Vintage news
Les photos et les vainqueurs d’une très belle journée sur le BEX à Mons
La quatrième Endurance Internationale BEX 5 heures (Belgian Endurance-cross Championship), dite également “Endurance du Doudou”, s’est déroulée ce samedi 27 avril sur l’illustre Circuit du Bois Brûlé à Mons-Ghlin ! C’était la …Ricky Carmichael: Mijn trainingen waren destijds “brutaal”
Met 150 zeges, 5 Supercross- en 10 outdoortitels mag van Ricky Carmichael gezegd worden dat hij de grootste ooit was in de VS. Die laatste drie woorden van vorige zin …BOTC Ranst : Photos BONUS Foto’s
De oldtimermotorcross in Ranst op zaterdag 13 april was een prachtige dag! Het zal een genoegen zijn om de hele BOTC-familie op 4 mei in Gierle te zien. In de …VIDEO: Peter Johansson wint de GP 250cc in Nismes
We gaan deze keer terug naar 1991 en meer bepaald naar het WK 250cc. De Grote Prijs van België werd dat jaar gereden in Nismes en was de 8ste race …Techniek: Alles over afgeveerde, onafgeveerde en roterende massa
Met een crossmotor rijden betekent dat je heel wat impact mag verwachten van de massa van je motor en dit bij het accelereren, remmen, overhellen in een bocht en het …