BOTC: verduidelijking over de 125cc categorie

BOTC: verduidelijking over de 125cc categorie
Decrease Font Size Increase Font Size Taille du texte Imprimer

De 125cc categorie der oldtimers kreeg dit jaar een wijziging te verwerken door het toevoegen van jongere motoren. Dit jaar worden de aangebrachte wijzigingen gezien als een test maar in 2023 worden deze dus definitief. 

Om deze regelgeving te verduidelijken moet er nog eens aangehaald worden dat de piloten die zich met de nieuwe watergekoelde machines aanbieden dit jaar geen punten verzamelen. Ook worden ze niet geklasseerd in het dagklassement. Vanaf 2023 zal dat wel het geval zijn en krijgen deze deelnemers met een jaarvergunning punten in een apart klassement voor het Belgisch kampioenschap. De rijders met een dagvergunning worden gehuldigd in het dagklassement. Om de controles te vergemakkelijken is het ook voor de luchtgekoelde exemplaren toegelaten om vorkpoten te gebruiken met een maximale dikte van 43 mm.

De motoren dienen in originele toestand te worden aangeboden. Ombouw is dus verboden.

  • vering achteraan uitgerust met een monoveer type Pro Link, Full Floater, Uni-Trak, Monoshock etc.
  • watergekoelde motor.
  • schijfrem vooraan.
  • trommelrem achteraan.
  • de crossmotor dient een originele machine te zijn, geen zelfbouw.
  • vorkpootdikte maximaal 43 mm, upside down is verboden.

Uw reacties

More MX Vintage news